FIAT_PLASHKA

Родина Tipo

TIPO

tipoavtomobili

TIPO

tiposw

TIPO

Fiat_Tipo_SW_mini1

Родина 500

500

2015-fiat-500 w500

500X

2016-fiat-500xw500

500L

fiat_500Lw500

Abarth 595

abartw5002

Інші автомобілі

Qubo

qubo_headerw500

Doblo

doblo_panorama_mini

Заснована в 1899 році групою інвесторів, серед яких був Джованні Аньєллі. У 1902 році Аньєллі став керуючим підприємством, яке стало одним з найбільших в світі автовиробників. Синьйор Аньєллі був відставним офіцером, і в своїй компанії він встановив армійську дисципліну і жорсткий порядок. Незабаром після відвідування главою FIAT підприємств Генрі Форда в Турині було встановлено перший в Європі автоскладальний конвеєр. У роки Першої світової і перші повоєнні роки концерн займався випуском літаків і танків. У 1919-1920-х роках заводи Fiat пережили ряд серйозних страйків, організованих комуністами Антоніо Грамші і Пальміро Тольятті. Фактично до управління концерном Джованні Аньєллі повернувся тільки після приходу до влади Беніто Муссоліні, але в 1945 році його як прихильника фашистського режиму отстраніли від управління. Незабаром після цього Джованні Аньєллі помер.

357
3e17a8197116dc12209eb8cd81067326

У 1966 році, після призначення президентом Fiat Вітторіо Валетти, був підписаний договір про надання технічної допомоги з організації в СРСР виробництва автомобіля Fiat 124, відомого в нашій країні як ВАЗ-2101. У 1969 році група компаній Fiat отримала контроль над автомобілебудівної компанією Lancia, заснованої в 1906 році Вінченцо Ланча (Vincenzo Lancia). У 1979 році до складу холдингу також входили Autobianchi і Ferrari, пізніше були поглинені марки Maserati і Alfa Romeo. До 1980-х років Fiat фактично став монополістом італійського автомобільного ринку.

У 1980-х і особливо в 1990-х роках через проблеми з надійністю престиж марки Fiat сильно впав. У 1984 році Fiat був змушений піти з ринку США, в 1989 – з ринку Австралії. В кінці 1990-х років Fiat Auto (автомобільний підрозділ концерну) стало збитковим. Рекордного значення збитки досягли в 2002 році – 4,2 млрд євро. У січні 2003 року помер беззмінний президент компанії Дж. Аньєллі-молодший. Однак в 2005 році Fiat вперше за довгий час зміг закінчити рік з прибутком. У 2006 році частка Fiat на європейському ринку виросла до 7,6%. У 2007 році чистий прибуток концерну Fiat виросла на 78% – до 2,05 млрд євро. У 2007 році «Fiat Veicoli Commerciali» зазнав ребрендинг в «Fiat Professional». У 2008 році в зв’язку зі світовою економічною кризою прибуток концерну скоротилася, але частка Fiat на європейському ринку виросла до 8,3%.

У 2009 році концерн знову зіткнувся з серйозними фінансовими труднощами. Збитки концерну Fiat за I півріччя 2009 р склали 590 млн євро, тоді як за аналогічний період роком раніше компанія отримала чистий прибуток у розмірі 1,07 млрд євро. Чистий збиток концерну Fiat за підсумками всього 2009 року склав 838 млн євро.

Після банкрутства концерну Chrysler в травні 2009 року, частина акцій і управління концерном були передані концерну Fiat. У початку 2014 року Fiat домовився про отримання повного контролю над Chrysler. Вартість операції складе 3,65 мільярда доларів.

На відміну від легкових автомобілів, у Fiat традиційно сильні позиції в області комерційного автотранспорту. У квітні 2009 року торгова марка Fiat Professional встановила історичний рекорд продажів, досягнувши частки 14,9% на ринку Західної Європи. Ця цифра вивела Fiat на перше місце серед виробників комерційних автомобілів.

800px-World_locations_of_Fiat_Group_car_manufacturing_sites
European_Car_of_the_Year

Міжнародна нагорода Європейський автомобіль року, діставалася компанії Fiat 12 разів, більше ніж будь-якої іншої компанії. Список автомобілів Fiat, стали європейським автомобілем року:

1967: Fiat 124
1970: Fiat 128
1972: Fiat 127
1984: Fiat Uno
1989: Fiat Tipo
1995: Fiat Punto
1996: Fiat Bravo/Brava
2001: Fiat Stilo
2004: Fiat Panda
2008: Fiat 500

FIAT